söndag 18 februari 2007

Glimttoppens vinnare

Ligger inrullad i en filt i soffan och funderar över dagens glimtar. Även om de inte har varit så många så har de funnits. Armhävningarna gick ovanligt lätt på träningen till exempel. Då sken solen i mig en stund. Men ovanligt lätta armhävningar i all ära, så himla spännande var det inte. Det måste väl finnas något mer värdefullt i en dag än så?

Pratar samtidigt med en vän via msn, det handlar om känslor. Vi säger att vi är livrädda för vad nya känslor kan innebära med tanke på vad vi varit med om innan. Men hon har någonting som spirar, det finns någon där som tar upp lite extra plats i hennes tankar och tillvaro. Det sitter ingen etikett på deras relation, men det är utan tvekan någonting. Tidigare har hon verkat osäker men nu utstrålar hon något annat. Och då bara kände jag det - jag är glad för hennes skull.

Det, att kunna känna glädje för andras välgång, gled direkt upp på förstaplats på dagens glimttopp. Det är något jag önskar alla, att kunna glädjas! Både åt sig själva och åt andra. Jag tror att man lätt hamnar i en ond cirkel när man börjar se allt med bittra ögon. Det handlar inte om att klä in allt i ett sött rosa skimmer, utan att försöka se något positivt i den mån det går. Ingen annan kommer att ljusa upp vår tillvaro, det är vår egen inställning som gör skillnad.

Därför är jag väldigt glad att jag kan glädjas åt andra. Speciellt en dag som denna då glimtarna varit få och svaga. Glimttoppens vinnare är en värdig vinnare!

Inga kommentarer: