måndag 19 februari 2007

BodyPowerPumpBox?


Nu kan ni alla titta lite mer på mig. Och jag kan passa på att skriva om en mycket, mycket, mycket viktig sak för välbefinnande: Träning.
Alla vet det. Egentligen, även om man är världens soffpotatis så vet man att träning är bra och att pizza-till-frukost-lunch-och-middag-dieten inte funkar. (i alla fall inte i längden, det kan gå en söndag då och då)
Men ibland kan det ta ett tag att upptäcka att man vet det. Jag (åter)upptäckte det i höstas och det var inte en sekund för tidigt! Vem hade för inte alls längesen trott att jag skulle gilla att stå och lyfta vikter till exempel? Shit det är häftigt. Att man kan känna hur bra något är för kroppen och att det faktiskt till och med blir roligt. För jag måste erkänna att i början tyckte jag inte core-passen va så roliga. Det är dom inte nu heller i jämförelse med tex body combat eller dance, men det är roligt att känna resultatet!
Och det absolut bästa med alltihop är att det man känner i kroppen är bara halva effekten. Varför är det bra då? Jo, för den andra hälften sätter sig i huvudet när man inser att man klarar, blir sugen på att kämpa mer och faktiskt mår mycket bättre.
Så, mina vänner, nu har jag ett delikat problem; ska jag välja Power Box eller Body Pump? Den som lever får se och det hoppas jag och tror att vi alla gör ett tag till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig. Jag har utmanat dig. Se min blogg för more info! ;)