fredag 16 februari 2007

Livets vackra: starten

Under gymnasiet var jag med i kören Voices. En FN-dag fylldes hela Assbergssalen till brädden med barn som hade tränat in en låt som de skulle sjunga tillsammans med oss i kören. Kören sjöng ensam versen och när refrängen kom stämde nästan 500 barn in i ren glädjesång. Texten var enkel men innebörden något som alla borde tänka på...

"Det finns många som har lätt för att klaga
Det finns många som har svårt att ge
Det finns många som har svårt att va glada
Det finns många som har svårt att le

Men för att glädje ska kunna fylla oss
måste kärleken få bo i oss
Och när kärlek och glädje finns i oss
finns det inget som kan hejda oss!

Vi är barn fulla av kärlek!
Vi är barn fulla av glädje!
Vi ska fylla er med kärlek!
Vi ska fylla er med glädje!"


Jag tror allt starkare på att ett inre välbefinnande är något av det absolut viktigaste vi kan skaffa oss. Jag tror på fullt allvar att det inte spelar någon roll hur snygga eller populära eller vältränade vi är om det inte skiner igenom från insidan. Jag är också övertygad om att varje människa måste hitta sina egna ljusglimtar och jag tror att de finns i allas liv, i någon form.

Här kommer jag att skriva om mina ljusglimtar, det vackra i mitt liv. Förhoppningsvis kan jag inspirera någon till att se sitt livs vackra ting och uppskatta dem. Kom ihåg, för att glädjen ska kunna fylla oss måste kärleken få bo i oss. Kärleken till oss själva och våra liv. Då kan vi även sprida den till andra och DÅ har vi nått en annan dimension.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man blir så glad av bara ämnet. Det här bådar gott! :-)